2 Ekim 2013 Çarşamba

Ayça'nın öylesine yaptıkları...

Sınıfta öğrenme merkezlerinden birini seçmiş ve harıl harıl çalışan bir cüce görülüyor fotoğrafta. Sessizce kendisini gözlemliyorum.

Hemen tahtanın yanındaki Atatürk köşesinde bir dosya var. Kapağında ATATÜRK yazıyor. Yazılardan aynen kopya ediyor. Harf atlamadan, aynı çizgide! Sonra yazıyı kapsayacak kocaman ovalimsi bir şekil çiziyor. Sonra hiiiç üşenmeden sayısını bilemediğim çoklukta, tekerlek olduğunu düşündüğüm şekiller ekliyor çalışmasına. Sabırla ve aynı titizlikle. Son olarak tek bir çizgide sıraya dizilmiş neşeli insanlar ekliyor ve çalışmasını bitiriyor. Kaleminin kapağını kapatıyor, yerine koyuyor ve başka bir oyun için başka bir alana yöneliyor. 

Biliyorum Susan Striker bana kızacak ama, güya hissettirmeden, aradan zaman geçince resmini anlatmasını istiyorum cüceden. Aynen yazıyorum:
"Düşünerek yapmadım öğretmenim, öyle sıra sıra aklıma geldi hepsi. Atatürk'ün otomobilini yaptım. Gezmeye çıkmış, bunlar da onu izleyen insanlar"

Nasıl?!
Evet, bütün çocuklar süper!
Evet ama bana gelen çocuklar daha da bir süper :)

HANİMİŞ: Gün içerisinde herhangi bir Atatürk etkinliği yapılmadan cüce bu çalışmayı yapmıştır.



Elleri titrediğinden "net" bir kare yakalaması için fazlaca fotoğraf çeken
öğretmeninin eyleminden sıkılan ama belli etmeyen cüce :)

3 yorum:

  1. Bu sabah için için üzgündüm...karamsarlık içime taş gibi oturmuşken...
    Oğlum 3. sınıfa başladı ,anaokulundan beri özel bir okulda,anaokulunda tüm öğretmenler ile tanışma kokteyline resim öğretmeni monalisa kravatı ile katılmıştı...
    ne resim aşkı bu böyle dedik,hatta resim üzerine doktora yapıyormuş...paralarımızı
    hak etmek için tüm görselliğini açık etmişti..(bir tavus kuşu gibi biz velileri büyülemişti) her sene sadece seçkin kırtasiyelerde çok pahalıya satılan boyalar,defterler,kartonlar aldırdı.hepsi markalı...
    3 senedir oğlum resim dersinden bir tek hatıra,olay anı bir kelime bile etmiyor...
    sene sonunda bitmemiş çizimler,boyasız resim defterleri getiriyordu...
    Burslu okuduğumuzdan nedenini sorgulayamadım...
    bu sabah oğlum okulu giderken" anne hiç bir resmime ses çıkarmadığı için kötü yaptığımı sanıyorum,öğretmen bütün resimlerime sessiz.."dedi
    Derste cep telefonu ile daha ilgili bir öğretmen..Resimi kravatına kıravatına taşımız
    ama bir çocuğun resmine 3 senedir tepkisiz bir öğretmen...
    Gözlerim doluyor sevgili Reyhan öğretmen,iyi ki varsınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ayşe'kozası çok, çok, çok üzüldüm. Tüylerim diken diken oldu anlattıklarınızdan. 8-9 yaşındaki o küçük dev adamın geldiği durum... Resim dersi branş olduğu için, başka bir öğretmenden almasını sağlayamaz mısınız?

      Sil
    2. Sevgili Rehhan öğretmen;zor şartlar hatta imkansızlıklar sizin derslerinizde nasılda küçülüyor yok ve sorun olmaktan çıkıyor...
      özel okulda tüm imkanlar sonuna kadar kullanılırken resim yapmaktan
      çekinen çocuk...
      Her çocuk içindekileri resim ile anlatabilsin, sizin gibi karşılık verecek öğretmene kavuşsun...(ilginiz için teşekkür ederim,bu seneyi de onunla geçirmeye mecburuz:)

      Sil

Reyhan Cadısı derler ki;