13 Mart 2013 Çarşamba

Senin kitabi bilgini, benim çizerim bozar

4 yaş resmi için uzmanlar diyor ki: Karalama döneminde başlattığı düz çizgiler ile kol ve bacakları, dairelerle başı oluşturur. Yüz yapısı da belirir. Resimlerinde çeşitli biçim simgeleri bulur.  Bu simgeler 6 yaşa yaklaştıkça azalır.  Her çocuk kendine has bir insan tipi yaratmaya başlar.  Genellikle 4 yaşından itibaren öğrenme ve konuşma yetisine paralel olarak tanımlanabilecek nitelikte çizimler gerçekleştirebilirler.  İnsan figürleri kaba formlar şeklinde sembolik olup, vücut oranları gerçek dışıdır.  Çocuğun kendisi tarafından önemli sayılabilecek konular, sevdiği objeler, sevdiği kişiler resimlerinde önemli yer tutarlar.  Bunlar kağıt üzerinde gelişigüzel yer alırlar.   Bu dönemde hemen hemen tüm çizimler önden olup, yüzeyseldir.  Derinlik, perspektif algılanabilse de, zihinsel ve beceri gelişim düzeyleri gereği algıladıklarını veya bildiklerini çizememektedirler.

Ama şimdi benim yıldızlarım yukarıdaki paragrafta anlatılan düşüncelere takla attırmıyor mu? Yoksa ben bildiğin "benim çocuğumdan güzeli yok hastalığı"na mı yakalandım :))









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Reyhan Cadısı derler ki;